1. دار الافتاء الاخلاص کراچی
  2. نماز

نماز میں فرض اور واجب تلاوت کا فرق

سوال

السلام علیکم، مفتی صاحب! نماز میں قرأت کا فرض سورۃ فاتحة کے پڑھنے سے ادا ہوجاتا ہے؟ یا اس کے بعد سورۃ ملانے سے ادا ہوتا ہے؟ رہنمائی فرمادیں۔

جواب

یاد رہے کہ فرض نمازوں کی پہلی دو رکعتوں میں، جبکہ وتر، سنن اور نوافل کی تمام رکعتوں میں تلاوت کرنا فرض ہے، یعنی کم از کم قرآن مجید کی ایک آیت ( جو دو یا زیادہ کلمات پر مشتمل ہو) کا پڑھنا فرض ہے، لہٰذا اگر کوئی شخص ایک آیت کے بقدر بھی تلاوت نہ کرے، تو اس کی نماز صحیح نہیں ہوگی، اور سجدہ سہو بھی اس نقصان کی تلافی کے لئے کافی نہیں ہوگا، بلکہ نماز کا اعادہ ضروری ہوگا۔

جبکہ فرض کی پہلی دو رکعتوں اور وتر، سنن و نوافل کی تمام رکعتوں میں سورۃ فاتحہ کا پڑھنا اور اس کے ساتھ کوئی سورت یا چھوٹی تین آیتیں یا ایک بڑی آیت کا ملانا واجب ہے۔
لہذا فرض کی پہلی دو رکعتوں، سنت، نفل اور وتر کی تمام رکعتوں میں سورۃ الفاتحہ یا سورۃ الفاتحہ کے بعد کی تلاوت چھوٹ جانے کی صورت میں سجدہ سہو لازم ہوگا۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

الدر المختار: (537/1، ط: سعید)
(وفرض القراءة آية على المذهب) هي لغة: العلامة. وعرفا: طائفة من القرآن مترجمة، أقلها ستة أحرف ولو تقديرا، ك (لم يلد) ، إلا إذا كان كلمة فالأصح عدم الصحة وإن كررها مرارا إلا إذا حكم حاكم فيجوز ذكره القهستاني. ولو قرأ آية طويلة في الركعتين فالأصح الصحة اتفاقا لأنه يزيد على ثلاث آيات قصار قاله الحلبي۔

الهندية: (126/1، ط: دار الفكر)
"(ثم واجبات الصلاة أنواع) (منها) قراءة الفاتحة و السورة إذا ترك الفاتحة في الأوليين أو إحداهما يلزمه السهو و إن قرأ أكثر الفاتحة و نسي الباقي لا سهو عليه و إن بقي الأكثر كان عليه السهو إماما كان أو منفردا، كذا في فتاوى قاضي خان. و إن تركها في الأخريين لا يجب إن كان في الفرض و إن كان في النفل أو الوتر وجب عليه، كذا في البحر الرائق، و لو كررها في الأوليين يجب عليه سجود السهو بخلاف ما لو أعادها بعد السورة أو كررها في الأخريين، كذا في التبيين".

الفقه علی مذاهب الأربعة: (259/1، ط: دار احیاء التراث العربي)
ضم سورة إلی الفاتحة في جمیع رکعات النفل والوتر والأولیین من الفرض ویکفي في أداء الواجب أقصر سورة أو ما یماثلها کثلاث آیات قصار أو آیة طویلة والآیات القصار الثلاث.

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص،کراچی



ماخذ :دار الافتاء الاخلاص کراچی
فتوی نمبر :9140


فتوی پرنٹ