1. دار الافتاء الاخلاص کراچی
  2. احادیث کی تحقیق، تخریج و اسنادی حیثیت

کیا فیروزہ پتھر حضرت عمر فاروق رضی اللّٰہ عنہ کے قاتل لؤلؤ فیروز کی طرف منسوب ہے؟

سوال

مفتی صاحب ! کیا یہ بات صحیح ہے کہ ابو لولو فیروز ایک پارسی غلام تھا، جس نے امیر المؤمنین حضرت عمر فاروق رضی اللہ عنہ کو شہید کیا تھا، اس فیروز کے نام کو عام کرنے کے لیے شیعوں نے فیروزہ کو متبرک پتھر کی حیثیت سے پیش کیا ہے، لہذا ایسی انگوٹھی نہ پہنا کرو، جس میں فیروزہ نگینہ موجود ہو۔ (خلفاء راشدین، صفحہ نمبر 122)

جواب


فیروزہ پتھر کے بارے میں جو مشہور ہے کہ یہ حضرت عمر فاروق رضی اللّٰہ عنہ کے قاتل کی طرف منسوب ہے، یہ بات بے اصل ہے، ہماری معلومات کے مطابق اس کی مستند تاریخی حقیقت نہیں ہے۔

نیز واضح رہے کہ مختلف قسم کے پتھر مثلاً: عقیق، فیروز، یاقوت وغیرہ کے متعلق یہ اعتقاد و یقین رکھنا کہ فلاں پتھر میری زندگی پراچھے اثرات ڈالے گا، یا اس سے میری روزی میں برکت ہو گی، ایسا عقیدہ رکهنا ناجائز ہے، کیونکہ انسان کی زندگی پر انسان کے اعمال اثرانداز ہوتے ہیں، نہ کہ پتھروں پر ان چیزوں کا انحصار ہے۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دلائل:

کما فی صحیح مسلم:

عن عبد الله بن سرجس قال: رأيت الأصلع -يعنى عمر بن الخطاب - يقبل الحجر، ويقول: والله إنى لأقبلك وإنى أعلم أنك حجر، وأنك لاتضر ولاتنفع، ولولا أنى رأيت رسول الله صلى الله عليه وسلم قبلك ما قبلتك".

(كتاب الحج، باب استحباب تقبيل الحجر الأسود فى الطواف، ج: 2، ص: 925، ط: دار احیاء التراث العربی)

وفی شرح النووی علی مسلم:

"وأما قول عمر رضي الله عنه: لقد علمت أنك حجر وأنى لأعلم أنك حجر، وأنت لاتضر ولاتنفع، فأراد به بيان الحث على الاقتداء برسول الله صلى الله عليه وسلم في تقبيله ونبه على أنه أولا الاقتداء به لما فعله، وإنما قال: وأنك لاتضر ولاتنفع؛ لئلايغتر بعض قريبى العهد بالاسلام الذين كانوا ألفوا عبادة الأحجار وتعظيماً ورجاء نفعها وخوف الضر بالتقصير في تعظيمها، وكان العهد قريباً بذلك، فخاف عمر رضي الله عنه أن يراه بعضهم يقبله ويعتنى به فيشتبه عليه، فبين أنه لايضر ولاينفع بذاته، وإن كان امتثال ما شرع فيه ينفع بالجزاء والثواب، فمعناه أنه لا قدرة له على نفع ولا ضر، وأنه حجر مخلوق كباقي المخلوقات التي لاتضر ولاتنفع، وأشاع عمر هذا في الموسم ليشهد في البلدان ويحفظه عنه أهل الموسم المختلفوا الأوطان والله أعلم".

(كتاب الحج، باب استحباب تقبيل الحجر الأسود فى الطواف، ج: 1، ص: 413، ط: قدیمی)

وفی الشامیۃ:

(والعبرة بالحلقة) من الفضة (لا بالفص) فيجوز من حجر وعقيق وياقوت وغيرها وحل مسمار الذهب في حجر الفص

(ج: 6، ص: 360، ط: دار الفکر)

وفی الفتاوی الہندیۃ:

ثم الحلقة في الخاتم هي المعتبرة؛ لأن قوام الخاتم بها، ولا معتبر بالفص حتى أنه يجوز أن يكون حجرا أو غيره

(کتاب الکراہیۃ / الباب العاشر في استعمال الذہب والفضۃ، ج: 5، ص: 335)

(ومستفاد: آپ کے مسائل اور ان کا حل: ج1، ص: 378)

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص، کراچی


ماخذ :دار الافتاء الاخلاص کراچی
فتوی نمبر :6221


فتوی پرنٹ