کیا رضاعی ماں کا حق اصلی ماں کی طرح ہے ؟

سوال کا متن:

السلام علیکم و رحمة الله وبركاته ، مفتی صاحب ! رضاعي ماں كے حقوق كيا اصلی ماں كی طرح ہيں؟ اس ميں رہنمائی فرماديں۔

جواب کا متن:

واضح رہے کہ رضاعی ماں حقوق واجبہ (نان نفقہ اور وراثت وغیرہ ) میں حقیقی ماں کی طرح نہیں ہے ، البتہ رضاعی ماں کا اکرام واحترام اور مالی مدد کرنا اخلاقی تقاضہ ہے، چنانچہ مشکوٰۃ شریف میں ہے کہ ایک صحابی نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم سے عرض کیا کہ اے اللہ کے رسول صلی اللہ علیہ وسلم میں رضاعت کے احسان کا بدلہ کیسے چکا سکتا ہوں، تو رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا:
"کہ ایک غلام یا باندی ( رضاعی ماں کو بطورِ خدمت عطیہ کرنے ) کے ذریعے سے (آپ رضاعت کے احسان کا بدلہ چکا سکتے ہو)"۔
لہٰذا اس حدیث سے معلوم ہوا کہ رضاعی ماں کے احسان کا بدلہ چکانا اخلاق کا تقاضا ہے۔

...............................
دلائل:
لما فی مشكاة المصابيح :
3174 وعن حجاج بن حجاج الأسلمي عن أبيه أنه قال: يا رسول الله ما يذهب عني مذمة الرضاع؟ فقال: " غرة: عبد أو أمة ". رواه الترمذي وأبو داود والنسائي والدارمي۔
(باب المحرمات ، الفصل الثانی ، رقم الحدیث : 3174 ،ج:2،ص:948، الناشر: المكتب الإسلامي )۔
وفیہ ایضا :

وعن أبي الطفيل الغنوي قال: كنت جالسا مع النبي صلى الله عليه وسلم إذ أقبلت امرأة فبسط النبي صلى الله عليه وسلم رداءه حتى قعدت عليه فلما ذهبت قيل هذه أرضعت النبي صلى الله عليه وسلم. رواه أبو داود
(باب المحرمات ، الفصل الثانی ، رقم الحدیث : 3175 ،ج:2،ص:948، الناشر: المكتب الإسلامي )۔
وفی المبسوط للسرخسي :
ويجوز شهادة الرجل لوالده من الرضاعة ووالدته؛ لأن الرضاع تأثيره في الحرمة خاصة، وفيما وراء ذلك كل واحد منهما من صاحبه كالأجنبي.
(ألا ترى) أنه لا يتعلق به استحقاق الإرث واستحقاق النفقة حالة اليسار والعسرة، وبه يفرق بين الإخوة والولاد فالإخوة لا يتعلق بها استحقاق النفقة عند عدم اليسار بخلاف الولادة والزوجية فإنه يتعلق بهما استحقاق حالتي اليسار والعسرة
ويجوز شهادة الرجل لأم امرأته ولزوج ابنته؛ لأن المصاهرة التي بينهما تأثيرها في حرمة النكاح فقط. فأما ما سوى ذلك لا تأثير للمصاهرة فهي بمنزلة الرضاع أو دونه.
(كتاب الشهادات ، باب من لا تجوز شهادته ،ج : 16، ص : 125،الناشر: دار المعرفة)

واللہ تعالٰی اعلم بالصواب
دارالافتاء الاخلاص، کراچی

ماخذ :دار الافتاء الاخلاص کراچی
فتوی نمبر :2508