نماز کے وقت میں سفر شروع کرنے سے اس نماز کوقصر کریں گے

سوال کا متن:

اسلام آباد سے لاہور دو روز کے قیام کی نیت سے بس میں سفر شروع کیا، شہر کی حدود میں ہی نمازِ ظہر کا وقت داخل ہو گیا، مگر نماز پڑھنے کے لیے بس نہ رکی،  بس شہر کی حدود سے باہر نکل کر رکی،  ابھی ظہر کا وقت تھا،  اس صورت میں کیا مسافر پوری نمازِ ظہر پڑھے گا یا قصر؟ اگر ظہر کا وقت ختم ہوجاتا تو قضا چار رکعت پڑھے گا یا دو رکعت قصر قضا؟

جواب کا متن:

اسلام آباد سے لاہور جانے کی صورت میں اسلام آباد شہر کی حدود سے نکلنے کے بعد سفرِ شرعی اور اس کے اَحکام شروع ہوں گے، اگرشہر کی حدود سے نکلنے سے پہلے ظہر کا وقت داخل ہوجائے، لیکن شہر کی حدود سے باہر نکلنے کے بعد بھی ظہر کا وقت باقی ہو تو شہر سے باہر نماز پڑھنے کی صورت میں یہ مسافر ظہر کی نماز قصر پڑھے گا۔

اگر ظہر کا وقت شہر کی حدود سے نکلنے سے پہلے ہی ختم ہوجاتا تو چار رکعت قضا لازم ہوتی، لیکن اگر ظہر کا وقت شہر کی حدود سے نکلنے کے بعد ختم ہوجاتا تو دو رکعت قضا پڑھنی لازم ہوتی۔

الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (2/ 131):

"(والمعتبر في تغيير الفرض آخر الوقت) وهو قدر ما يسع التحريمة (فإن كان) المكلف (في آخره مسافراً وجب ركعتان وإلا فأربع)؛ لأنه المعتبر في السببية عند عدم الأداء قبله.

 (قوله: والمعتبر في تغيير الفرض) أي من قصر إلى إتمام وبالعكس (قوله: وهو) أي آخر الوقت قدر ما يسع التحريمة كذا في الشرنبلالية والبحر والنهر، والذي في شرح المنية تفسيره بما لايبقى منه قدر ما يسع التحريمة وعند زفر بما لايسع فيه أداء الصلاة (قوله: وجب ركعتان) أي وإن كان في أوله مقيماً وقوله: وإلا فأربع أي وإن لم يكن في آخره مسافراً بأن كان مقيماً في آخره فالواجب أربع. قال في النهر: وعلى هذا قالوا: لو صلى الظهر أربعاً ثم سافر أي في الوقت فصلى العصر ركعتين ثم رجع إلى منزله لحاجة فتبين أنه صلاهما بلا وضوء صلى الظهر ركعتين والعصر أربعاً؛ لأنه كان مسافراً في آخر وقت الظهر ومقيماً في العصر (قوله: لأنه) أي آخر الوقت. (قوله: عند عدم الأداء قبله) أي قبل الآخر.

والحاصل أن السبب هو الجزء الذي يتصل به الأداء أو الجزء الأخير إن لم يؤد قبله وإن لم يؤد حتى خرج الوقت فالسبب هو كل الوقت. قال في البحر: وفائدة إضافته إلى الجزء الأخير اعتبار حال المكلف فيه، فلو بلغ صبي أو أسلم كافر أو أفاق مجنون، أو طهرت الحائض أو النفساء في آخره لزمتهم الصلاة ولو كان الصبي قد صلاها، في أوله وبعكسه لو جن أو حاضت أو نفست فيه لفقد الأهلية عند وجود السبب، وفائدة إضافته إلى الكل عند خلوه عن الأداء أنه لا يجوز قضاء عصر الأمس في وقت التغير وتمام تحقيقه في كتب الأصول".فقط واللہ اعلم

ماخذ :دار الافتاء جامعۃ العلوم الاسلامیۃ بنوری ٹاؤن
فتوی نمبر :144008200114
تاریخ اجراء :12-04-2019