1. دار الافتاء جامعۃ الرشید کراچی
  2. فتاوی

پڑوسیوں کے آپس میں آٹا چینی قرض لینے کا حکم

سوال

گھروں  میں پڑوسی  آپس میں   معمولی چیزیں  اس طرح قرض لیتے ہیں   کہ مثلا   ایک   پلیٹ  بھر کر چینی لے گیا  اوردوسرے وقت  میں   اسی پلیٹ سے واپس کردئے ،شرعا اس  طرح قرض  کے لین دین کا کیا  حکم ہے ،کیا یہ جائز  ہے ؟ اگر ناجائز  ہے تو جائز   طریقہ  کیا ہوگا ؟

جواب

        فقہا  کرام  نے اموال   ربویہ  میں ربا کے تحقق  کے لئے   نصف صاع شرعی  کی تعین   کی ہے ، لہذا  نصف صاع   سے کم میں   ربوا  متحقق  نہیں  ہوگا ،  اگر  چہ  اس مقدار  کی پیمائش   جدید  آلات  سے ممکن ہو ،  اس لئے    کہ ہر چیز  میں ایک ادنی مقدار  ہوا کرتی ہے،   جس  کا معاملات  میں  حساب  نہیں کیاجاتا   یعنی  اس کو قیمت میں شمار نہیں کرتے ، جیسے  کے غلوں میں   تولے ماشے ، عطروں  میں رتیاں ،  ان کا اعتبار نہیں ہوا کرتا ہے ،  کیونکہ اگر اتنی تھوڑی  تھوڑی چیزوں  کا اعتبار ہونے لگے  حرج عظیم لازم آئے گا ،اور  شریعت کا مزاج لوگوں  کو حرج  میں ڈالنا نہیں   ہے ۔ دوسری بات یہ  ہے  کہ  پڑ وسیوں    میں اس طرح  کا لین  دین   میں   مقصد وقتی طور پر ضرورت  پوری کرنا  ہوتا  ہے   تفا ضل  کا  معاملہ کرنا مقصد نہیں ہوتا ۔

لہذا  پڑوسیوں  کا   آپس میں آٹا   ،چینی  وغیرہ نصف صاع  سے  کم  مقدار  میں   کسی  مخصوص   برتن  اور  پیالے  سے لین دین  کرنا   شرعا اس کی اجازت ہے ، اس کو سودی معاملہ  نہیں  کہاجائے گا۔


حوالہ جات

1۔البحر الرائق شرح كنز الدقائق ومنحة الخالق وتكملة الطوري (6/ 142)

 وأما الحفنة من الحنطة والشعير فالمراد بها ما دون نصف صاع لأنه لا تقدير في الشرع بما دونه فلم يكن من ذوات الأمثال، ولا بد أن لا يوجد نصف الصاع فلو باع ما دون نصف صاع بنصف صاع لم يجز لوجود العيار من أحد الجانبين فتحققت الشبهة، وعلى هذا لو باع ما لا يدخل تحت الوزن كالذرة من ذهب وفضة بما لا يدخل تحته جائز لعدم التقدير شرعا إذ لا يدخل تحت الوزن، قيد بالتفاضل لأنه لا يجوز النساء لوجود الجنس، وفي فتح القدير قولهم لا تقدير في الشرع بما دون نصف الصاع يعرف منه أنه لو وضعت مكاييل أصغر من نصف الصاع لا يعتبر التفاضل بها،  

2۔الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (5/ 167)

وفيها استقراض العجين وزنا يجوز وينبغي جوازه في الخميرة بلا وزن «سئل رسول الله - صلى الله عليه وسلم - عن خميرة يتعاطاها الجيران أيكون ربا فقال ما رآه المسلمون حسنا فهو عند الله حسن وما رآه المسلمون قبيحا فهو عند الله قبيح»

3۔فتح القدير (15/ 356)

 ولا خير في استقراض الخبز عند أبي حنيفة عددا أو وزنا لأنه يتفاوت بالخبز والخباز والتنور ) باعتبار كونه جديدا أو عتيقا ( والتقديم ) في التنور ( والتأخير ) عنه ويتفاوت جودة خبزه بذلك ، وإذا منع أبو حنيفة السلم فيه وباب السلم أوسع حتى جاز في الثياب ولا يجوز استقراضها فهو لاستقراضه أمنع ( وعند محمد رحمه الله يجوز بهما ) أي عددا أو وزنا ( للتعامل ) بين الجيران بذلك ، والحاجة قد تدعو إلى ذلك بين الجيران .

( وعند أبي يوسف يجوز وزنا لا عددا للتفاوت في آحاده ) ومحمد يقول : قد أهدر الجيران تفاوته وبينهم يكون اقتراضه غالبا ، والقياس يترك بالتعامل ، وجعل المتأخرون الفتوى على قول أبي يوسف ، وأنا أرى أن قول محمد أحسن


مجيب
احسان اللہ شائق صاحب
مفتیان
آفتاب احمد صاحب
محمد حسین خلیل خیل صاحب


ماخذ :دار الافتاء جامعۃ الرشید کراچی
فتوی نمبر :76100
تاریخ اجراء :2014-07-08

فتوی پرنٹ