کیایہ ضروری ہےکہ جس بات کی ممانعت نہ ہو،اس عمل کےکرنےسےثواب ملے؟

سوال کا متن:

سوال:السلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ!میراسوال یہ ہےکہ اکثرکسی ایسےسوال کےجواب میں یہ کیوں کہاجاتاہےکہ چونکہ منع نہیں ہے،تووہ عمل یاکام کیاجاسکتاہے،اس طرح توکئی حلال کاموں کی بھی اجازت نہیں ہے،تووہ کیوں انجام دیےجاتےہیں،مثال کےطورپرتین سانس میں پانی پیناتوسنت ہے،لیکن ایک سانس میں پینامنع نہیں ہے،یعنی اگرپی لیاجائےتوکیاثواب ہوگا؟کیالازمی ہےکہ جس بات کی ممانعت نہ ہووہ عمل کرنےکاثواب ملے؟

 

جواب کا متن:

ایساعمل جس کےکرنےکی شرعاممانعت نہ ہو،اس کوشریعت کی اصطلاح میں"مباح"کہاجاتاہےیعنی شرعاجس کام کےکرنےمیں ثواب اورنہ کرنےکےبارےمیں کوئی عذاب وغیرہ نہ ہو،اس کوکرنامباح ہوتاہے،کرلےتوکوئی ثواب نہیں،نہ کرےتوگناہ نہیں ہوتا،ہاں یہ ضرورہےکہ مباح کام میں اگر اچھی نیت کرلی جائےتواس پرثواب بھی ملتاہے۔

خلاصہ یہ کہ ہرمباح عمل پرثواب نہیں،لیکن اگرکوئی اچھی نیت کرلی جائےتوشرعااس پرثواب ملتاہے۔


حوالہ جات

"مذكرة أصول الفقه " 1 / 4:

المباح لغة: كل ما لا مانع دونه۔۔۔وفي الاصطلاح هو: ما كان الخطاب فيه بالتخيير بين الفعل والترك فلم يثب على فعله ولم يعاقب على تركه كالأكل والنوم والاغتسال للتبرد ومحل ذلك ما لم تدخله النية فإن نوى بالمباح خيراً كان له به أجر۔

"مرعاة المفتاح للتبريزي " 12 /,247 245:

1747- (12) وعن سعد بن أبي وقاص، قال: قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم -: (( عجب للمؤمن: إن أصابه خير حمد الله وشكر، وإن أصابته مصيبة حمد الله وصبر، والمؤمن يؤجر في كل أمره حتى في اللقمة يرفعها إلى في امرأته))۔۔۔۔۔

المنذري: في إسناده محمد بن الحسن بن عطية العوفي عن أبيه عن جده، وثلاثتهم ضعفاء-انتهى. وقال الحافظ في التلخيص بعد عزوه لأحمد ما لفظه: واستنكره أبوحاتم في العلل، ورواه الطبراني والبيهقي من حديث عطاء عن ابن عمر، ورواه ابن عدي من حديث الحسن عن أبي هريرة، وكلها ضعيفة۔۔۔۔

(والمؤمن يؤجر) بالهمزة ويبدل فيهما، أي المؤمن الكامل يثاب. (في كل أمره) أي شأنه من الصبر والشكر وغيرهما حتى في أمور المباح. قيل: المراد بالأمر هنا الخير، فالمباح ينقلب خيرا بالنية والقصد. (حتى اللقمة يرفعها إلى في امرأته) أي فمها. في الحديث دليل على أن المباحات وإن كان يرى كل واحد منها في الظاهر من قبيل حظ النفس، لكنها باشتمالها على نية التقريب إلى الله تصير عبادات، ويؤجر فاعلها على حسب نيته ببركة إيمانه۔

"رد المحتار" 27 / 23:

 لأن الأعمال بالنيات فكما يكون المباح طاعة بالنية تصير الطاعة معصية بالنية ط۔


مجيب
محمّد بن حضرت استاذ صاحب
مفتیان
آفتاب احمد صاحب
سیّد عابد شاہ صاحب
ماخذ :دار الافتاء جامعۃ الرشید کراچی
فتوی نمبر :73497
تاریخ اجراء :2021-06-13